본문 바로가기

생각꺼리

디자인 학교에서 배우지 못한 10가지

반응형




The Top 10 Things They Never Taught Me in Design School
   
by Michael McDonough

디자인 학교에서 배우지 못한 10가지



1. Talent is one-third of the success equation.
Talent is important in any profession, but it is no guarantee of success. Hard work and luck are equally important. Hard work means self-discipline and sacrifice. Luck means, among other things, access to power, whether it is social contacts or money or timing. In fact, if you are not very talented, you can still succeed by emphasizing the other two. If you think I am wrong, just look around.


1.재능은 성공의 중요한 요소중 하나이다.
어떠한 직업에서건 재능은 상당히 중요하다. 하지만 재능이라는 것이 성공을 보장해 주진 않는다. 부단한 노력과 운또한 성공의 중요한 요소이기 때문이다. 부단한 노력이란 자기원칙과 희생을 말하고 운이란 것은 다른 것들 중에서도 특히 사회적 연줄이나 돈 혹은 적절한 타이밍 일수 있는 힘, 권력을 얻는 수단을 의미할 것이다. 요컨데 당신에게 타고난 재능이 없다면 부단한 노력이나 운을 통해 성공에 이를 수 있는 것이다. 내말이 틀리다고 생각한다면 주위를 둘러보라...


2. 95 percent of any creative profession is shit work.
Only 5 percent is actually, in some simplistic way, fun. In school that is what you focus on; it is 100 percent fun. Tick-tock. In real life, most of the time there is paper work, drafting boring stuff, fact-checking, negotiating, selling, collecting money, paying taxes, and so forth. If you don’t learn to love the boring, aggravating, and stupid parts of your profession and perform them with diligence and care, you will never succeed.

2. 95퍼센트의 창조적이라고 하는 직업들은 따분한 일이다.
단순하게 말하자면 단 5퍼센트의 직업만이 재미있을 수 있다는 것이다. 당신이 학교에서 열중하여 한것들은 100퍼센트 재미있는 것들이었다. 시간이 흘러, 실제생활에서 어떤가 대부분의 시간을 서류작업과 지루한 것들의 기초작업, 사실을 확인하며 협상, 물건 팔기, 수금 그리고 세금을 내는데 보내고 있다. 만일 따분하고 짜증나며 당신의 일속에서 바보같다고 생각된 부분들을 받아들이지 못하고 그일들을 부지런히 신중히 처리할수 없다면 당신은 결코 성공할수 없을 것이다.


3. If everything is equally important, then nothing is very important.
You hear a lot about details, from “Don’t sweat the details” to “God is in the details.” Both are true, but with a very important explanation: hierarchy. You must decide what is important, and then attend to it first and foremost. Everything is important, yes. But not everything is equally important. A very successful real estate person taught me this. He told me, “Watch King Rat. You’ll get it.”

3. 모든것이 중요하다고 생각드는가? 그렇다면 중요한것은 아무것도 없는 것이다.
당신은 "세부적인 일을 하느라 고생하지 마라"에서 부터 "모든것은 신에게 달려있다" 까지 상세하고 세부적일을 하는것에 대해 많은 말을 들었을 것이다. 하지만 두문장이 설득력을 갖기 위해선 중요한 두 문장에대한 설명 즉 등급을 매기는일 이 필요한 것이다. 반듯이 어떤일이 제일 중요한지 결정해야 한다. 그리고 가장 중요한 순서대로 일을 처리해야 한다. 세상엔 중요하지 않은 것이 없다 하지만 모든것이 똑같이 중요할 수는 없는 것이다. 매우 성공한 부동산 업자는 우리에게 중요한 교훈을 주었다. "우두머리 쥐를 관찰하면 아마 그 말뜻을 이해할수 있을 것이오"


4. Don’t over-think a problem.
One time when I was in graduate school, the late, great Steven Izenour said to me, after only a week or so into a ten-week problem, “OK, you solved it. Now draw it up.” Every other critic I ever had always tried to complicate and prolong a problem when, in fact, it had already been solved. Designers are obsessive by nature. This was a revelation. Sometimes you just hit it. The thing is done. Move on.

4. 문제를 확대해서 생각하지 마라.
졸업반이 었던때 선배였던 유명한 Steven lzenour은 오랜시간 한 문제로 고민하는 나에게 충고 했다. "좋아 넌 그문제를 해결했어 그럼 치워버려!". 내가 한 모든 비평은 한문제를 더욱 복잡하고 오랜시간 질질끌게 만드는 것이었다. 이미 해결됬는데도 말이다. 모든 디자이너들은 모든 사물을 재평가 하는 한가지 특성에 사로 잡혀 있다. 때로는 그냥 부딪히고 해결하라 그리고 다음으로 넘어가도록 하라.


5. Start with what you know; then remove the unknowns.
In design this means “draw what you know.” Start by putting down what you already know and already understand. If you are designing a chair, for example, you know that humans are of predictable height. The seat height, the angle of repose, and the loading requirements can at least be approximated. So draw them. Most students panic when faced with something they do not know and cannot control. Forget about it. Begin at the beginning. Then work on each unknown, solving and removing them one at a time. It is the most important rule of design. In Zen it is expressed as “Be where you are.” It works.

5. 니가 아는 것 부터 시작하라 그다음엔 모르는 것들을 삭제하라.
디자인에서 이말은 "니가 아는 것을 그려라"라는 말과 같다. 니가 이미 알고 있고 이해하고 있는 것을 기록하는 것에서 부터 일을 시작하라는 말이다. 의자를 디자인 할때를 예로 들면 누구나 사람의 키는 어림잡을 수 있다. 그렇다면 의자의 높이나 편하하게 자세를 취했을때의 각도 그리고 하중정도는 짐작할 수있을 것이다. 그렇다면 그것들을 그려보자. 이때 대부분의 학생들은 모르거나 작업할수 없는것들에 부딪히면 당황하곤 한다. 그냥 그런 것들은 잊어 버리자. 시작서부터 다시 하는 것이다. 각각의 알지 못했던 것들 부터 작업을 한다 그리고 한번에 하나씩 해결하고 지워라. 이것이 가장중요한 디자인의 원칙이다. ZEN에선 "니가 있는 곳에서 부터 일을 하라"하고 말하고 있다. 맞는말이다.


6. Don’t forget your goal.
Definition of a fanatic: Someone who redoubles his effort after forgetting his goal. Students and young designers often approach a problem with insight and brilliance, and subsequently let it slip away in confusion, fear and wasted effort. They forget their goals, and make up new ones as they go along. Original thought is a kind of gift from the gods. Artists know this. “Hold the moment,” they say. “Honor it.” Get your idea down on a slip of paper and tape it up in front of you.

6.너의 목표를 잊지 마라.
Fanatic은 자신의 목표를 잊고 배로 노력을 하는 사람들을 의미한다. 학생들과 젊은 디자이너들은 통찰력과 재치로 문제에 접근한다. 이후엔 혼돈과 공포에 빠져 버리고 노력을 헛되게 만들어 버린다. 왜냐하면 그들은 목표를 잊고 문제를 해결해 가면서 새로운 목표를 만들기 때문이다. 처음 떠오른 생각은 신이 내린 일종에 선물이다. 예술가들은 이 사실을 알고 있었다. "처음 생각이 떠오른 그 순간을 포착하라", "그 생각에 경의를 표하라". 생각이 떠올랐다면 종이한장에 니 생각을 적고 즉시 녹음해라.


7. When you throw your weight around, you usually fall off balance.
Overconfidence in as bad as no confidence. Be humble in approaching problems. Realize and accept your ignorance, then work diligently to educate yourself out of it. Ask questions. Power – the power to create things and impose them on the world – is a privilege. Do not abuse it, do not underestimate its difficulty, or it will come around and bite you on the ass. The great Karmic wheel, however slowly, turns.

7.거만하게 굴다간 언제나 중심을 읽고 쓰러지게 마련이다.
과도한 자신감은 없는만 못하다. 겸손한 자세로 문제에 접근하라. 당신의 무지함을 깨닫고 받아 들여라. 그리고 무지를 깨치기 위해 부지런히 자신을 가르쳐라. 그리고 니 자신에게 끊임없이 질문하라. 권력이란 많은 것을 창조하고 그것들을 세상에 강요하는 일종의 특권같은 것이다. 권력을 남용하지 마라 그리고 그것이 지닌 어려움을 과소평가하지 마라 그렇지 않으면 니가 모르는 사이 그것으로 인해 피해를 보게 될것이다. 왜냐하면 훌륭한 Karmic 바퀴는 천천히 도는 법이기 때문이다.


8. The road to hell is paved with good intentions; or, no good deed goes unpunished.
The world is not set up to facilitate the best any more than it is set up to facilitate the worst. It doesn’t depend on brilliance or innovation because if it did, the system would be unpredictable. It requires averages and predictables. So, good deeds and brilliant ideas go against the grain of the social contract almost by definition. They will be challenged and will require enormous effort to succeed. Most fail. Expect to work hard, expect to fail a few times, and expect to be rejected. Our work is like martial arts or military strategy: Never underestimate your opponent. If you believe in excellence, your opponent will pretty much be everything.

8. 지옥으로 가는길은 좋지 못한 행동일지라도 처벌하지않는 좋은 의도로 포장되어 있다.
세상은 오로지 좋은 것만 조장하기 위해 만들어 지지 않았다. 왜냐하면 우리가 살고 있는 이 사회는 훌륭한 그리고 혁신적인 것들에 의해 지탱되는 것이 아니기 때문이다. 만약 그렇게 된다면 우리가 가진 시스템은 예측불가능하게 되어버릴 것이다. 사회 시스템에선 평균적이고 예측가능한 것을 요구한다. 그래서 좋은 행동들과 훌륭한 생각들은 사회적 계약의 성질에 어긋나는 것이다. 그 좋은 행동들과 훌륭한 생각들은 성공을 요구 받을 것이며 그 성공을 위해선 엄청난 노력이 필요할 것이다. 그리고 대부분 실패할것이다. 생각해 보라 열심히 일하고 몇번의 실패를 겪고 거절당하는 것을... 우리가 하는일은 중요한 예술작업이나 군사작전과도 같다. 결코 상대를 얕잡아 보지 마라. 니가 너의 훌륭함에 사로 잡혀 있는동안 상대는 이미 널 앞지르고 있을 테니


9. It all comes down to output.
No matter how cool your computer rendering is, no matter how brilliant your essay is, no matter how fabulous your whatever is, if you can’t output it, distribute it, and make it known, it basically doesn’t exist. Orient yourself to output. Schedule output. Output, output, output. Show Me The Output.

9.세상에 모든 일은 결과로 평가된다.
당신의 컴퓨터가 잘동이 잘 되든 그리고 당신이 쓴글이 얼마나 훌륭하든 더 나아가 당신이 가진 많은것이 뛰어날 지라도 결과로 보여질수 없고 여러이들에게 전달되지 못하며 세상에 알려지지 못한다면 그 모든것은 존재하지 않는 것이나 다름없다. 결과에 촛점을 맞춰라. 오로지 결과이다. 사람들에게 일의 결과를 보여라.


10. The rest of the world counts.
If you hope to accomplish anything, you will inevitably need all of the people you hated in high school. I once attended a very prestigious design school where the idea was “If you are here, you are so important, the rest of the world doesn’t count.” Not a single person from that school that I know of has ever been really successful outside of school. In fact, most are the kind of mid-level management drones and hacks they so despised as students. A suit does not make you a genius. No matter how good your design is, somebody has to construct or manufacture it. Somebody has to insure it. Somebody has to buy it. Respect those people. You need them. Big time.

10. 세상에 의지하라
뭔가 이루길 바라는가? 그렇다면 싫지만 어쩔 수 없이 당신은 다른이들에게 의지할수 밖에 없다. 그 사람들이 당신이 그 토록 싫어하던 학창시절 친구일 지라도..
언젠가 유명한 디자인 학교에 다닌적이 있었다. 그 학교에선 학생들에게 이러한 생각을 심어 주었다. "여러분이 이학교에 다닌다면 여러분이 최고 입니다. 그 어느 누구에게도 의지하지 마십시오." 하지만 이학교를 졸업한 단 한명의 사람도 성공하지 못했다. 학창시절 자기 잘난맛에 다른 학생들을 깔보고 무시했던 대부분의 사람들은 중앙관리 파트에서 단조로운 일을 하거나 디자인어 보조로 일하고 있다. 좋은 옷 한벌이 훌륭한 디자인어를 만들어 줄수 없다. 당신의 디자인이 얼마나 훌륭하던 그 디자인을 만들어주고 생산할 사람들이 필요하다. 또한 그 만들어진 옷을 지키고 그 옷을 구매할 사람이 필요한 것이다. 그 모든 사람들을 존경하라. 가장 중요한 시기에 그 사람들의 도움이 꼭 필요한 때가 있을 것이다.


출처 : 네이버 지식iN

반응형

'생각꺼리' 카테고리의 다른 글

마타하리 ( Mata Hari )  (2) 2008.08.28
방송은 그린벨트 처럼 중립지대로 남겨야..  (4) 2008.08.26
KBS 과세에 대한 국세청 답변  (2) 2008.08.19